niedziela, 18 sierpnia 2013

... i inne patyki...

c.d.
i inne patyki...
Staw zakładowy i plac po pierwszym zakładzie możemy zwiedzać do woli, domek - przepompownie już obejrzeliśmy, ślady po "sztolniach" też, co bardziej dociekliwi może znaleźli przy nich jeszcze kawałki torowisk i po małym spacerku - siedząc na "skałce" podziwiając piękny widok na Głuszycę i pobliskie góry zastanawiacie się co ten "bormann" za kity pisał i w sumie żadnej tajemnicy nie odkryliśmy...
Fakt żadnej, powiem dosadniej byłem ostatnio tam na spacerze i niestety to co było widoczne już nie jest, niestety przyroda brnie cały czas do przodu i na chwilę obecną wszystko bardzo zarosło.
Mam nadzieję, że "poszukiwaczy" z poza naszego terenu zaskoczę jednym ciekawym obiektem około 10 minut drogi od skałki  idąc drogą w stronę Jedlińskiej Kopy - czyli początkowo szlakiem MTB zielono-żółtym a później starą drogą prowadzącą do góry po stoku góry. Po lewej stronie natkniemy się na "bunkier" - budowlę z cegły - otynkowaną, wymiaru 2,5 x 4 może 5m z pochyłym żelbetowym stropem - jednospadowym. Prawdę mówiąc nigdy nie dowiedziałem się jakie ma przeznaczenie, czy to jakaś wartownia, punkt kontrolny, czy kolejny budynek związany z siecią hydrotechniczną, wielu z nas koło niego przechodziło, wielu oglądało, niektórzy kopali nawet koło niego - ale czy Ktoś mi odpowie co to jest?:

"Bunkier" widok od dołu

"bunkier" widok z góry stoku

skrzyżowanie - w lewo odchodzi szlak MTB a w prawo dojdziemy do "bunkra"
      Wspomnę, że nie jestem biegłym pisarzem. Zapraszam chętnych do polemiki i własnych spostrzeżeń, teraz pokazałem to co możemy znaleźć bardzo blisko Głuszycy, ale niestety nie znam przeznaczenia tego "bunkra" - może mnie ktoś oświeci - ja nie będę stawiał tu żadnych tez...
      A jak "ktoś" chce wybrać się na spacer ze mną - to może będę miał czas...

8 komentarzy:

  1. O ! Ciekawostka, wrzuć na mapkę.
    Peter

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. taki ze mnie poszukiwacz i odkrywca jak z koziej d... trabka... Adam dzięki za przypomnienie - ale zaćmę miałem - fakt gdzieś bardzo dawno temu słyszałem że to służyło do telekomunikacji ale fachowo nie wiedziałem jak nazwać... kolejnych dwóch zrobię zdjęcia i zamieszczę - jeden nad 5 stawem drugi w dolinie Marcowego Potoku Małego i jeszcze jeden który za mojej kadencji "rozciągnęli" detem pracownicy leśni...
      Hmmm Dalmus - ciekawa osoba - babcia znała osobiście - ale moim zdaniem więcej namieszał niż pomógł, w Głuszycy żyła osoba bardziej wartościowa - co więcej mogła pomóc, była jednak w cieniu - mowa o panu Mai.... ale o tym w późniejszym czasie...

      Usuń
  2. Taka mała propozycja odnośnie map.
    Na stronie www.geoportal.gov.pl masz bardzo dokładne mapy całej Polski, w tym okolic Głuszycy.
    Ustaw opcję RASTER, a następnie w opcjach (wyświetl odnośnik do mapy) i wklej go do bloga.

    Pozdrawiam, świetny blog.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tu masz, myślę że okolicę opisaną w wątku:
    http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/default.aspx?crs=EPSG%3A2180&bbox=314343.484375,317540.8984375,315491.140625,318091.6796875&variant=RASTER

    Również nie jestem informatykiem, lecz myślę, że troszkę ułatwię Ci sprawę wklejania map.
    szpaczek (profil w Odkrywcy)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mogę znaleść tego bunkra. Jes tam nowa droga i ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idziesz od parku przy byłym 1wszym zakładzie w stronę skałki, pniesz się drogą cały czas do góry nie skręcając w żadną lewą odnogę, droga pnie się do góry po skosie w stronę Jedlińskiej Kopy, po około 15minutach powinieneś dojść do "bunkra"

      Usuń
  5. Dzięki Grzesiu. Znalazłem wczoraj. Teraz można dojść do niego idąc nową, szeroką drogą w stronę Jedlińskiej Kopy. Bunkier jest teraz przy samej drodze.

    OdpowiedzUsuń