wtorek, 13 stycznia 2015

"NOWE ODEKRYCIA" cz.1

          Chciałem aby miejsce, o którym chcę wspomnieć było opisane jako "nw" cz.2, mam jednak za duży bałagan w swych archiwach fotograficznych i na pierwszy rzut wpadło mi w ręce zdjęcie z maja 2005 roku.


            Maj 2005 roku był czasem gdy jako grupa prężnie działająca pod nazwą WGS - Wałbrzyska Grupa Sztolniowa, często robiła sobie "wycieczki rodzinne"  w różne zakamarki Gór Sowich, moim zdezelowanym Uazem. Podczas jednej takiej wyprawy wpadliśmy na chwilę do miejsca, które znałem od dziecka, często tam chodziłem z tatą na grzyby , mówił zawsze, że "idziemy na wyrzutnie rakiet" i tak zawsze nazywałem później  to miejsce, a dla małego chłopca była to "dziura" pod rakiety...
         Pracując jako leśnik, często tam bywałem i za każdym razem znajdowałem nowe, ciekawe rzeczy poszerzające mój horyzont na tą dziurę.
         Latem 2005 roku wraz z kilkoma kolegami z WGS-u odkopaliśmy znaczną część fundamentów w owym leju i wtedy zaczęły powstawać hipotezy ;) . Z czasem temat umarł - jak to bywa, a o tajemniczym leju z fundamentami nikt prawie nie wiedział, lub po prostu nie przywiązywał wagi.
Zadałem temat - jako "nowe odkrycie" chyląc głowę przed Palczakiem i Jego towarzyszom z pewnego forum, które prowadzą. Spotkałem się z Palczakiem na ulicy w Głuszycy i zadał mi pytanie czy widziałem "to" w lesie i co to może być... owszem widziałem, zresztą dla wprawnego "poszukiwacza" łatwe do zlokalizowania, tylko trzeba zejść z utartych ścieżek... A ścieżka ta prowadzi w linii prostej z Sobonia na Włodarz, ale trzeba troszkę zejść z drogi i się porozglądać...
Tworząc "Nowe Odkrycie" Palczak i forumowicze odsłonili fajny - ciekawy punkt widzenia, z którym się zgadzam - wygląda to na początek budowy kolejnej "przepompowni".
Tak oto stara dziura, stała się nowym ciekawym tematem, tylko dlatego, że wcześniej o tym nikt nie pisał.

p.s.
Palczak - pozwolę sobie później wkleić link do Waszego forum. Pozdrawiam Was.

a tematem cz.2 - będzie super znalezisko, oczywiście "NOWE" - wystające spod hałdy na Osówce torowisko (pokazywałem je niektórym uczestnikom wypraw R2O), temat znany dużej części "starszyzny" od lata 97 roku, postaram się prześledzić współczesną historię owego torowiska - bo sam jestem jej częścią ;)

DARZBÓR

p.s. Forum Stowarzyszenia ODYN:
http://forum.nazi-secret.eu/index.php

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz